onsdag den 14. april 2010

Fra Toffifee til kogebog

Jeg har en svigerdatter der elsker at bage, så jeg tænkte at jeg ville lave en anderledes kogebog. Startede med en tom æske fra Toffifee (nej jeg har ikke selv tømt den :-) ), og så noget af det lækre papir fra serien Cooking up


Første punkt var at få beklædt kassen, her valgte jeg papiret med det store køkken motiv på det kunne danne et flot motiv på overdelen af kassen. jeg smurte lim på i et jævnt lag med en pensel, og gjorde en side færdig ad gange så jeg var sikker på at få fjernet alle luftbobler.


Desværre medførte placeringen af motivet at samlingen kom nederst/forrest så detn skulle pakkes ind. Jeg satte super dobbeltklæbende tape på begge kanter og satte brunt bånd på hele vejen hen.


På begge ender af æsken satte jeg bånd på også med den superklæbende røde tape, det giver sådan en pæn kant på æsken med det brune bånd.

Teksten er lavet med mine quickutz dies i mørkebrunt karton.

På enden af den indre æske var jeg også lige nødt til at sætte papir, her står der jo stadig reklame" jeg sværtede kanten så den fik en "blød" afslutning. Egentlig ville jeg have gjort det på alle kanter, men desværre så er der ikke plads til æsken indeni overtrækket så :-)

Kronen på værket er lidt pynt, faktisk har jeg lavet en altered art i altered art :-) jeg har nemlig brugt en negativ ramme til at pynte forsiden med, beklædt med samme serie papir og sværtet i kanterne. Her regner jeg med at Heidi lige skal sætte et billede af sig selv ind så man kan se hvis kogebog det er.


Indholdet ja det er bare den tomme æske, og dog. I serien er der nemlig noget rigtig lækkert papir som er delt op i 6 opskrifter. jeg tog 2 ark og klippede ud, lagde pænt i en dynge og lavede et stort hul med min bigbite. Herefter en bookring i gennem og vupti er der en kogebog i æsken. Jeg har ikke skrevet noget på siderne, hun skal selv finde sine opskrifter, og jeg regner så også med at der kommer billeder på bagsiden.


Så en forholdsvis enkel måde at genbruge sin chokoladeæske på... du kan jo gøre det samme mens der stadig er indhold i og bruge den som værtindegave.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...