mandag den 31. maj 2010

Bordkort/menukort

Da jeg satte mig og ville lave menukort og bordkort havde jeg store ambitioner om hvor smarte og avancerede de skulle være.... så slog det mig at når man sidder og laver nr 48 af det samme så er man nok rimelig træt af at de er så avancerede. De skal naturligvis være smukke og stilfulde men de skal også være enkle.

Første forsøg er lavet med en die fra Joy

Efter den var kørt gennem min bigshot lod jeg kartonet sidde i die'en og så tog jeg en gummisvamp og duppede ink rundt langs hulborten. Til sidst valgte jeg at trække et tyndt silkebånd gennem hulborten som pynt. Beklager den dårlige skrift på bordkortet, min håndskrift er altså ikke til den slags :-)

Et andet enkelt bordkort er lavet med spellbinder dies. Her har jeg kørt to forskellige størrelser igennem med lækkert dobbeltsidet papir fra 7Gypies, serien Victoria. Da jeg også embossede hver enkelt var det vigtigt at papiret blev vendt "modsat" så det er to forskellige mønstre der bliver vendt opad.
Teksten har jeg udstanset med min squeeze tang og det mini alfabet der fulgte med. Jeg valgte at montere det ved at binde det fast omkring en rullet serviet med organza bånd. Pynten er en enkelt rose.



Menu kortet er lavet efter samme princip, her har jeg bare valgt de to største størrelser dies. kanterne har fået lidt sværte inden de blev monteret. jeg har udstanset tre store, To i to forskellige matchende mønster papire og en i karton for at stive det af. En side kan så benyttes til menu og en f.eks til liste over navne på dem man sidder sammen med. Roserne er igen monteret med lim, men denne gang har jeg ikke klippet stilken af. I stedet har jeg snoet den om en tynd metal pind (den spidse ende af min DEET) og lavet den tynde spiral som pynt. Menuen er samlet med et organza bånd.

det var alt fra i dag, næste indlæg bliver et enkelt layout hvor den samme serie af papir er benyttet - men mere om det senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...