lørdag den 9. april 2011

De forhåndenværendes søms princip

Hvis man bruger de midler der er til rådighed, eller prøver sig frem på bedste beskub, arbejder man "efter de forhåndenværende søms princip". Udtrykket stammer fra politikeren J.K Lauridsen (1858-1905), der blev spurgt efter hvilket system hans billeder var hængt op. "Simpelthen efter de forhåndendeværende søms princip", var svaret.


I det Kreative Værksted på højskolen i tirsdags, var der kun en enkelt kursist i den første lektion, så jeg benyttede lejligheden til at lave nogle kort til inpiration for dem der kom til næste lektion.


Jeg har slæbt et par kasser med forskellige materialer med derhen, men jeg mangler selvsagt en masse af mit sædvanlige grej. Så er det faktisk meget sjovt at prøve at få så meget som muligt ud af de ting man nu engang har til rådighed.
På alle tre kort går motiver fra serien "Earth Love" fra Cosmo Cricket igen som hovedmotivet, men pynten er forskellig.
Alle kort er rimelig simple og hurtige at lave - det gælder bare om at bruge sin fantasi.





Et ternet kort med ensfarvet inderside blev rigtig sødt med en udstanset bort. Blomsterne er lavet efter denne metode:

http://vintageudfordring.blogspot.com/2010/08/blomstertutorial-spiralblomster.html
- dog har jeg klippet og ikke revet - og jeg har heller ikke sværtet kanterne. Så mine blomster er meget mere simple og glatte. Og de grønne blade er simpelthen en daisy-punch i str. L der er sat under blomsterne.





En bort klippet af mønsterpapir, et mattet motiv, tre punchede blomster (Nellie Snellen punches, hvor man præger årerne i kronbladene) og så en falsk syning hele vejen rundt.



Den røde bort er et selvklæbende silke-ribbon.

Rosen er lavet efter denne teknik - af papir fra en gammel kogebog med gotiske bogstaver.

http://hobby-boden.dk/?How-To:Rose_i_Floral_Punch_Craft


Bladene underneden er samme Nellie Snellen juleblomst som på kortet ovenover. Jeg har lavet tre og limet dem på halvvejs indenunder blomsten.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...