mandag den 9. maj 2011

Evighedskort

Maj er for mange en måned i konfirmationernes tegn og dermed en god mulighed for at lave nogle flotte kort eller invitationer.

Jeg fandt på et tidspunkt dette link på You Tube på et såkaldt Never Ending Card eller Evighedskort. Jeg synes det er et rigtig sødt kort, som kan bruges til rigtig mange ting, fordi der er så mange forskellige muligheder for at pyntet korte og samtidig er der også mulighed for at få en del tekst med.


Jeg har derfor brugt kortet som udgangspunkt for invitationer til en drenge-konfirmation. Basen til kortet er lavet af 4 stykker ensfarvet karton, som er dobbelt så lange som brede - her er de 16 cm x 8 cm.
Hvert stykke er falset i midten på langs (ved 4 cm) og 1/4 inde (ved 4 og 12 cm) fra hver ende på den anden led.

Jeg synes altid det er svært med kort og inviationer osv til drenge i den alder, fordi det ikke må blive for pyntet, så jeg har holdt det meget enkelt. Der er brugt hvidt karton til de fleste af de store felter og så er der brugt mønsterpapir til de små felter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...