tirsdag den 20. marts 2012

Metal-kort

Teknikken med at bruge metaltape på kort, er kommet mere og mere frem, og nu har jeg langt om længe også fået leget lidt med det, med dette resultat til følge:

Udgangspunket er et stykke almindeligt karton i str. 12x12 cm, hvorpå jeg har klistret forskellig pynt, som f.eks. Thickers, blonde, knapper og magic mesh (scrapper's net).
Ovenpå klistrer man så selvklæbende aluminiumstape og bagefter får det hele en tur med en ciseler-pen, så mønstrene under tapen træder tydeligere frem (eller jeg bruge rettere sagt en Shape Mate http://gittes.dk/shop/shape-mate-892p.html, for den har jeg altid liggende lige ved hånden til mine blomster).
Bagefter fik alt metallet et tyndt lag sort akrylmaling (jeg brugte en sort Paint Dabber), og lagde det til side lidt, så malingen kunne tørre lidt / sætte sig, før jeg tørrede det hele over med en klud.
På den måde lægger den sorte farve sig i alle fordybningerne og giver et lidt mere antikt / gammelt udseeende.
Til sidst var det bare at montere metalmotivet på en sort matte af karton, binde et bånd omkring og sætte hele molevitten over på et kort.

Det var i øvrigt denne video, der endeligt inspirerede mig til at prøve teknikken:

6 kommentarer:

  1. Smart måde at lave et kort på, de bliver så flotte - har købt metaltape, men ikke fået det afprøvet endnu.

    SvarSlet
  2. Fedt kort - og meget flottere end fotoet lige viser :)

    SvarSlet
  3. Super fedt kort, det ser rigtig godt ud ;o)
    Fortsat god aften.

    SvarSlet
  4. Kan ikke finde det rigtige metal-tape. Det jeg har fået købt er ikke elastisk nok. Kan i hjælpe mig?

    SvarSlet
  5. Vedr. metal-tapen, så har jeg købt rullen i Bil-Tema, men de fleste gør-det-selv-butikker (Jem&Fix, Silvan, Stark, Bauhaus osv.) har det vistnok.
    Det ligger i ruller med backing (papir på bagsiden), så man kan klippe det i mindre stykker først - og bagefter pille bagsiden af, efterhånden som man bruger dem (ligesom de viser i videoen).

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...