søndag den 29. april 2012

Konfirmationskort

Jeg har lavet to konfirmationskort i denne omgang til jer.. et til en pige som ses ovenfor og et til en dreng. Kortet til "Johanne" er lavet med papir fra Pion design. De har nogle mønsterpapir der egner sig rigtig godt til gatefold, da mønsterpapiret er sammensat af 4 små (6*6) forskellige mønstre, der alle matcher hinanden. Dem har jeg taget udgangspunkt i her og lavet et gatefoldkort der som altid overlapper siderne.
Her ses kortet inden i. Jeg har brugt små perler rundt omkring for at give lidt luksuspræg og på forsiden har jeg benyttet mig af spellbinders, til at lave rammen til navnet. Derudover jeg har brugt de billede selvklæbende perlerborder, som sælges i butikken. Man får 50 cm for 25 kr og de fås både i rhinesten og i perler. En blomstercluster over en lilla blonde og kortet var klart. De små sommerfugle kommer fra en Martha Steward punch og sætter prikken over i´et.
Næste kort er drengekortet. Dette kort skulle være til en pengegave. Derfor har jeg lavet et foldet kort med en lomme til pengene. Jeg har brugt en sort blonde for at understrege det maskuline. Jeg har lavet en mindre blomstercluster i brune nuancer. Rammerne er lavet med spellbinders igen og rundt i kanten har jeg sat små kobberfarvede prikker med stickels. Jeg har skåret sorte stjerne ud med min nye MFT dies, et mærke som jo nu også er kommet i hobbyboden. De kan klart anbefales.
Inden i kortet jeg har pyntet selve skrive-sedlen med en overskydende stjerne, og jeg har sat små blå rhinesten langs kanten. Hvad med jer.. er I i gang med konfirmationskortene?
De sidste kort jeg lige vil vise jer, er lavet med et stempel/dies sæt fra Hero arts. Jeg har mikset de forskellige sommerfugle og lavet nogen af dem flyve ud over kanten. Teknikken hedder partial diecutting og jeg er blevet helt vild med at lave denne type kort. Sommerfuglene er farvelagt med Memento Markers. Håber I alle nyder denne regnvejrs-søndag (sådan er det i hvert fald her) og at I alle har haft en god weekend.

3 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...