mandag den 23. juli 2012

Igang med Smash

Som tidligere nævnt har je fået mig en SMASH book, og nu har jeg også fået gang i at fylde noget i den :-) Jeg har indtil videre valgt at dele den op i tre områder; sommerminder, indretningsideer og kreative ideer. Det er dog gået op for mig at der måske ikke kommer så meget i den sidste for det har jeg jo primært online på pinterest, og jeg kan ikke nænne at klippe i mine Inzpira blade.


På indersiden af omslaget har jeg limet en masse citater om livet, ting jeg er faldet over og som er værd at huske - og som måske kan bruges på et layout en dag.



I dag får du mine scrap sider at se, sommerminderne. Først et minde fra et besøg hos feet a fish, en sjov og anderledes forbehandling. Her har jeg brugt lidt scrap papir fra Basic Grey til at pynte lidt med, og har også klistret både et billede, udklip fra brochuren og kvitteringen ind.



Næste side er en række små minder fra juni samlet på en side. Her brugte jeg også lidt Basic grey fra min 6X6 stack til at pynte med, og så lidt grøn masking tape til at supplere med. Billederne er printet ud på min Canon Selphy - jeg har en lidt ældre version end Gitte S, men den kan heldigvis også godt printe flere små billeder ud.



På vej hjem på sommerferie var jeg lige en smut omkring Odense for at besøge Pernille (Curly), og vanen tro måtte vi på Flammen og spise. Her var jeg lige rundt og tage lidt billeder af maden, og af en glad Curly med tallerkenen fuld, og samtidig snuppede jeg lige en brochure med på vejen ud. Disse billeder er printet fra min pc med Picasa. Der kan du nemlig markere en flok billeder og så vælge oppe i værktøjslinien at du gerne vil lave en collage - så tilpasser den billederne så de tilsammen kan være på den størrelse fotopapir du har valgt.




Efter spisningen var vi på gåtur i byen, og opdagede at der var aftensåbent i Domkirken. Den måtte vi ind og kigge lidt nærmere på, og undervejs fandt vi en fin lille trææske med en masse små kort med forskellige temaer; bønner, velsignelser, tanker osv. Vi blev helt fanget og blev vedmed at kigge dem igennem for der var mange gode ord og ting til eftertanke. Jeg endte med at tage disse 6 med hjem. De er bare klipset på i yderkanten af siden med en lille klipsemaskine.


Så kan man nemlig stadig vippe dem og se hvad der står på dem hvis man er nysgerrig.




Denne og næste side var fra Middelalderdagene på Voergård. Her var jeg oppe den 17.7 sammen med min storebror og to nevøer. Igen har jeg brugt picasa til at lave collager, og det store billede er et eksempel på et samlet resultat.



 

På den anden side valgte jeg at printe billederne ud i Sephia så de blev gamle at se på. Jeg har hevet lidt af en gammel bog ud og sværtet den på kanterne, det pynter hjørnerne.

Hvad er så de største udfordringer med SMASH for mig:
- ikke at blive for pussenusset og lave det som almindelige scrap layouts
- ikke at være alt for symmetrisk :-)
- at passe på ikke at gøre dem alt for 3D, for så bliver bogen hurtigt overfyldt.

Men det er faktisk rigtig sjovt, og når man har den pen du kan se i højre side af det nederste billede så har man jo altid lim og skriveredskab med - og den følger med bogen. Når jeg har en lidt større taske med på udflugter vil jeg helt klart i fremtiden have min smashbog med og samle minderne efterhånden som de opstår. Et alternativ kunne være at købe en mere.... man kan nemlig få en i halv størrelse :-)
/Gitte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...