lørdag den 15. september 2012

Peg Stamps - Første forsøg

Jeg var meget i tvivl om, om jeg skulle vise jer disse her  -  men så tænkte jeg, pyt  -  I andre har såmænd også godt af at se, at jeg også må famle mig lidt frem og forsøge mig frem, når der dukker nye teknikker op.

Disse to er mine allerførste forsøg med Peg Stamps, som er lange træpinde med et gummistempel i enden, og som har små søde motiver som kan sammensættes i det uendelige.
Én af de ting, der gør dem lette at bruge er, at de har en markeringslinie på den side af stemplet som angiver den lodrette placering, typisk dér hvor der er en stilk. På den måde er det let hele tiden at følge med i hvad vej motivet vender, uden at man behøver at løfte stemplet op og kigge efter.
Når man stempler, så kan man med fordel nøjes med at dyppe i sværten for hvert andet eller tredje aftryk  -  på den måde får man flere nuancer af samme farve.

Jeg ved godt, at stemplingen på mine eksempler her på ingen måde er perfekt  -  men ville alligevel dele hvor nemt det rent faktisk er at bruge stemplerne, at man kan få noget brugbart ud af det efter ganske få forsøg.



3 kommentarer:

  1. Søde kort. Jeg er selv helt vild med de stempler.

    SvarSlet
  2. Søde kort. Jeg er selv helt vild med de stempler.

    SvarSlet
  3. Det ser godt ud, jeg er hel vild med de sæt, dem må jeg vist have nogle flere af.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...