onsdag den 5. december 2012

Færgefart & Strikketøj

Jeg bliver tit spurgt, om det ikke er hårdt at rejse frem og tilbage mellem Samsø og Odder hver dag.
Og både ja og nej. Turen er selvfølgelig lang - omkring en time og fyrre minutter hver vej (fra jeg kører hjemmefra og til jeg står i butikken).
Men heraf er en time ombord på færgen - og så er der mulighed for at læne sig tilbage og slappe af, læse eller måske blogge eller arbejde lidt (hurra for mobile forbindelser).




Eller man kan hygge sig med noget kreativt som f.eks. strikketøj. I øjeblikket er jeg lidt over halvvejs med et lækkert halstørklæde i farveskiftegarn og med påfuglemønster.
Jeg når for det meste 12-16 pinde på hver tur - og det er skønt, for når jeg først er hjemme, så synes jeg ikke at jeg kan finde tid til at strikke.


- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

  1. Godt du kan finde alternative beskæftigelser på de ture.
    Jeg kunne i hvert tilfælde nok køre sur i den transporttid.
    Så hav endnu en god lang dag....

    SvarSlet
  2. lyder nu altså hyggeligt men er ret sikker på at når det er hverdag er det noget andet

    SvarSlet
  3. Ja jeg kunne heller ikke pendle sådan hver dag - bare da jeg havde 45 min til Odense synes jeg det var træls - nu har jeg kun 17 min på arbejde og det er jeg glad for - men ville da allerhelst arbejde her i Faaborg.

    SvarSlet
  4. Ja, transporttid er ikke altid skidt, ihvertfald ikke hvis det betyder man kan slappe lidt af. Der er så meget man kan bruge en togtur/færgetur/hvad man nu lige bruger til ;)Og er det ikke altid sådan at når man først er hjemme så går tiden alt for nemt ;)

    SvarSlet
  5. det ser rigtig lækkert ud, det halstørklæde. Vi vil gerne se det, når det er færdigt:-) Fortsat god sejltur

    SvarSlet
  6. Det ser flot ud dit strikketøj, godt du har det, men det er da en lang tur, vi kan jo ikke undvære dig her i Odder, så jeg er rigtig glad for at du vil tage den lange vej:-)

    SvarSlet
  7. Det er godt du udnytter tiden fornuftigt, så føles den heller ikke så lang

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...