torsdag den 26. december 2013

Lyssten - lavet med Cameoen

Jeg er medlem af en gruppe på Facebook der hedder "I Love Silhouette". Her deler medlemmerne ideer og tips/tricks til brug af Silhouette Cameo og de øvrige maskiner.
I den sidste måned har rigtig mange været i gang med at lave lyssten til at pynte op her i julen. Og sidste weekend var vi fire veninder samlet hjemme hos mig for at prøve at lave sådan en lyssten for første gang. Det var så også første gang jeg for alvor brugte folie, har kun skrevet husnummeret hidtil :-)
En lyssten er lavet af en kvadratisk glassten af dem man f.eks murer brusenicher. Der bores et hul i bunden af den og så kan man ellers stoppe en fin lille led lyskæde ind igennem.
Det næste er så at få fundet og skåret et fint julemotiv ud. Her lærte vi på den hårde måde at det kan være svært at flytte fra underlag til sten når det er meget detaljerede motiver, Jarmila kæmpede virkelig med det store Joy motiv. Men det lykkedes til sidst får os alle fire, jeg fandt ud af at lidt masking tape henover bogstaverne gjorde at jeg kunne flytte det over på stenen - dog var det så lidt svært at få tapen af bagefter ;-) Men vi fik lavet fire sten som vist her på det første billede. Det var kun Lone der havde lyskæden med så det var kun nissen der havde fået lys den dag.


Men jeg har fået min lavet færdig nu, dels med at få lyskæden puttet ind i stenen, og dels ved at afslutte med et bredt sølvbånd og lidt rosa organza. Nu står den og pynter på min disk i køkkenet, ren julestemning.

/Gitte O

4 kommentarer:

  1. De er vildt skønne!!

    Hjerteligst

    SvarSlet
  2. Og forresten, Glædelig Jul, Gydda :D

    Hjerteligst

    SvarSlet
  3. Hvor er de altså fine!
    God 2. Juledag.

    SvarSlet
  4. Hvor er de bare flotte alle sammen. De ville faktisk endda passe rigtgtig godt sammen på en lang række på sådan en disk ha ha ha. Hvor har i bare været gode alle 4. Rigtig god jul alle sammen.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...