onsdag den 27. august 2014

Rammekort med tutorial

Skrevet af Vivi:
Rammekort kan laves på forskellige måder - her er én af dem:

Det færdige kort måler 13 x 13 cm.

Materialer og fremgangsmåde:
Til kortbasen bruges: karton 13 x 26cm.
Til rammen bruges: karton 17 x 17cm, mønsterpapir 13 x 13cm, 
strimler af mønsterpapir 1 cm brede og ca. 1m i alt ( der skal 
være nok til rammens kanter, både indvendig og udvendig ).

Der skal scores ved 1,2,4 og 5cm - i alle 4 sider.  
(Se diagrammet nederst på siden)
Når det er kraftigt karton, foretrækker jeg at bruge 
"falsekniven" til skæremaskinen. 

Markér hjørnerne indvendig i rammen, og placér kartonen 
på skrå i skæremaskinen, skær fra mærke til mærke, så 
der bliver et "kryds". (Se diagrammet nederst på siden)


Klip i hjørnerne (se diagram) - og fold som vist...
Lim rammen sammen i hjørnerne.

Den foldede ramme fra forsiden...

Skær mønsterpapiret ud så det passer til rammen.
Firkanten der skæres ud i midten, passer til "bunden" 
af rammen. De 1cm brede strimler limes på kanterne.
Jeg har brugt dobbeltsidet papir fra G45, "On the Boardwalk".
Basiskortet foldes og pyntes indvendigt...

Rammen limes på basiskortet, så det kan "Stå op".

Så er der kun tilbage at pynte....


Diagrammet kan evt. printes ud - klik på billedet for a4 format.

Tak fordi du kiggede forbi...
Ha' en go' dag...


7 kommentarer:

  1. Vivi du er bare så fantastisk god til tut
    Det er et super flot kort.
    Nu er der vist ikke vej udenom, nu må jeg have det prøvet af.
    Tusind tak Vivi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Jette - rart når det man laver kan bruges...

      Slet
  2. Super flot kort Vivi og det er også denne måde, jeg plejer at lave dem på. Synes den er nemmere en mange af de andre, man kan finde, og så gi´r den altid et flot resultat, og dit kort er rigtig flot som altid.

    SvarSlet
  3. Tusind tak for en super flot tutorial. Smukt Ramme-kort du har lavet.

    SvarSlet
  4. Jeg siger også tak for den fine tut, den må jeg helt klart prøve. Og hvor er dit kort flot, og lækre blomster.

    SvarSlet
  5. Jeg glæder mig til at afprøve din tut. Mank tak for delingen af den.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...