tirsdag den 21. oktober 2014

Lag-på-lag kort

Skrevet af KarinaHadsten

Jeg eeeeelsker at lave lag-på-lag - både når det gælder layouts og når det gælder kort. Jeg synes tit at de mange lag gør at der ikke er brug for så meget pynt. Denne gang er jeg dog gået all in på både lag og pynt, så den får max gas. Jeg er vild med resultatet og håber I også kan bruge kortet som inspiration og evt. bruge enkelte elementer - der er i hvert tilfælde masser at tage af. Kortet er i øvrigt lavet i Riddersholm papir og inspireret at et kort, som var udstillet hos Riddersholm, da vi var til kort-aften i butikken.

Nå men lad mig vise jer kortet og så kan jeg fortælle om alle de lækre detaljer bagefter.



For det første er alle de forskellige lag af mønsterpapir distressed i kanten hvilket giver en god fylde samtidig med at det også rammer det hele lidt ind. Jeg kan godt li effekten af at distresse kanterne. Man kan vælge at sværte de distressede kanter, men tit synes jeg at den hvide kant, der opstår, giver en god effekt. Enkelte steder har jeg rykket lidt ekstra i papiret og lavet nogle revner, som har givet plads til at der kunne puttes lidt blonde og lidt gitterudskæring ind under for at gi den her tit-tit-effekt. Gitterudskæringen er udskåret på Bigshot med en die som laver chickenwire.
De mange lag består ud over mønsterpapir og karton af blonde og hessian. Og så har jeg udskåret en bort med en ny lækker favorit-die, som laver en ujævn bølgekant med syninger - jeg er pjattet med de syninger.
Til sidst er kortet pyntet med et par grene fra en anden favorit-die, som kan findes her og nogle blomster, som har ligget i gemmerne, men passede perfekt til papiret her. Og et lille tag med et af Gittes egne tekststempler.
Tak fordi du kiggede med.
- KarinaHadsten


3 kommentarer:

  1. Hold op hvor er det bare flot Karina. Du har da godt nok givet den max gas her, men jeg er vild med det, såååå flot og spækket med lækre detaljer, og slutresultatet er bare helt perfekt, så det kan du helt sikkert være meget godt tilfreds med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de pæne ord. Det er skønt ind imellem at gi max gas på pynten synes jeg. Jeg er også rigtig glad for resultatet.

      Slet
  2. Smukt kort! Bare de lag på lag er så flotte i sig selv.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...