onsdag den 5. november 2014

Hurtigt ugle-kort med Silhouette Cameo

Skrevet af: Gitte Grønfeldt

Der er for ganske nylig kommet en ny opdateret udgave af den populære skæremaskine / skæreplotter, der nu hedder Silhouette Cameo 2.
Maskinen er i store træk mage til den tidligere Cameo, men med flere forskellige småforbedringer, bl.a. er der nu touch-farvedisplay og maskinen har fået stil til USB, i stedet for den tidligere SD-kortlæser.

Og så medfølger der nu yderligere 50 gratis designs, så der er lidt at lege med fra starten.
En af dem er denne herlige ugle, som jeg her har skåret i almindelig karton og sat på et kort med mønsterpapir under. Superhurtigt at lave, hvis man skal bruge et kort i en snæver vending.


Jeg får jævnligt spørgsmål der går på, hvordan man bedst limer de forskellige små / smalle dele på sine kort eller andre projekter.
Jeg foretrækker selv almindelig hvid lim (PVA-lim) som tørrer klart op, så det ikke bliver tydeligt, hvis der smutter en lille smule udenfor. Til helt smalle motiver er det en fordel med en ganske tynd spids på flasken, så du kan dosere limen helt præcis. F.eks. Scrap Lim fra YouDo eller PVA-Glue fra Cosmic Shimmer.


Men jeg ved at kunder også er glade for lim-pennene fra Zig.
Hvis man hører til de rigtig dovne (det inkluderer mig selv fra tid til anden), så laver Silhouette jo også deres eget karton med selvklæbende bagside, Silhouette Adhesive Cardstock. Dvs. at de udskårne dele er helt klar til brug, så snart de er skåret.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...