tirsdag den 25. november 2014

In-laid Die-Cuts med SIlhouette Cameo

Skrevet af: Gitte Grønfeldt

Jeg synes teknikken med at skære noget ud med dies i to forskellige farver (eller strukturer) karton eller mønsterpapir kan give nogle rigtig spændende resultater.



Jeg har først tegnet en kvadrat i str. 13x13 cm, herefter fundet et snefnug og tilpasset størrelsen så det kan være inde i kvadraten. Centreret det både lodret og vandret. Og herefter har jeg skåret det ud i hhv. mønsterpapir fra Maja Design og i den nye lækre karton med træstruktur (Woodgrain) fra American Crafts.
Bagefter har jeg 'byttet rundt' sådan så det ensfarvede snefnug er sat ned i hullet i mønsterpapiret og vise versa.


Begge kort er sat på en farvet 'matte' i str. 13,5x13,5 cm, dvs. at den lige titter frem med 2½ mm under motivet og så er det hele limet fast på en hvid kortbase i str. 14x18 cm (14x14 cm når den er foldet på midten).

Jeg har kun tilført ganske lidt pynt.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...