torsdag den 1. januar 2015

Året der gik & Året der kommer - En udfording til Design Team'et

Skrevet af: Gitte Grønfeldt

Igen i år har jeg givet hele Design Team'et (inkl. mig selv) en lille nytårsudfordring.
Udfordringen går ud på at lave tre små Top-3'er over året der gik og året der kommer:


Top-3 - Dine allerbedste projekter i 2014
Top-3 - Årets favorit-produkter / -teknikker / -trends
Top-3 - Nytårs-forsæt 2015


Her kommer mine egne små hitlister, og i løbet af den kommende uges tid, vil du blive præsenteret for hitlister fra de andre DT-medlemmer der har taget udfordringen op:

Top-3 - Dine allerbedste projekter i 2014

Her er de tre ting, som jeg er blevet gladest for og mest tilfreds med i året der gik.


Toffifee-æske med Riddersholm Design Papir
Selve æsken er der ikke så meget nyt i, det er nok mere den lidt dunkle vintage-stil (som jeg ellers sjældent kaster mig ud i), der gør at jeg blev rigtig glad for projektet.
Flere detaljer og beskrivelse her:
http://hobbyboden.blogspot.dk/2014/07/gammel-vin-pa-nye-flasker.html


Tags med Tim Holtz teknikker.
Jeg lavede disse tre tags til et kursus i butikken, hvor jeg ville prøve at samle en masse af de teknikker jeg har lært bl.a. på Tim's kursus på CHA-messen i januar samt inspireret af hans blog.
Flere detaljer her: http://hobbyboden.blogspot.dk/2014/04/tags-med-tim-holtz-teknikker-1.html


LO - Route 66
Jeg har vist kun fået lavet ét enkelt scrap-layout i år - det blev jeg til gengæld ganske godt tilfreds med. Igen er det papirerne fra Riddersholm Design, der har været i brug.
Der er flere detaljebilleder her: http://hobbyboden.blogspot.dk/2014/10/langt-om-lnge-et-layout.html


Top-3 - Årets favorit-produkter / -teknikker / -trends
  • Tim Holtz Distres Stain SPRAYS - det var jo et af de produkter jeg have på min liste sidste nytår over produkter som jeg *håbede* ville kommer frem.
    Det gjorde de så her i efteråret  -  og jeg må sige at jeg bestemt ikke er blevet skuffet.
    Farverne er lige så nemme at arbejde med som f.eks. Dylusion Sprays - og så er de i Tim's skønne farveskala.
  • Silhouette Cameo & Silhouette Studio (softwaren) - året 2014 blev året, hvor jeg har fået sat mig meget bedre ind i såvel maskine som software. Og selvom jeg stadig har meget at lære, så bliver jeg løbende imponeret over alle de muligheder der er for at bl.a. at designe ting selv.
  • Tags - jeg er blevet helt vild med at lave tags. De er så nemme at afprøve teknikker på - og der er jeg især begejstret for at bruge forskellige templates sammen med sprays, texture paste eller forskellige typer maling.

Top-3 - Nytårs-forsætter 2015

Nytårsforsætter er altid gode at have  -  så længe man ikke laver dem strammere end at man kan overholde dem. Jeg er f.eks. ikke god til at overholde specifikke målsætninger i mit kreative liv, men der er tre ting jeg godt kunne tænke mig at blive bedre til:
  • Tage mig tid til at være kreativ - også selvom bunkerne på skrivebordet er høje og selvom jeg måske hellere burde se at få støvsuget. Men når man ved hvor glad og afstresset man bliver af at sidde og scrappe eller rode med papir i det hele taget, så er det bare om at tage tiden til det.
  • Få brugt de ting jeg har - og hvis ikke jeg kan se at jeg får dem brugt indenfor nærmeste fremtid - så få det solgt, foræret væk eller smidt ud. Det er ren Feng Shui  ;o)
  • Få scrappet nogle flere af billederne fra USA-turen sammen med Gitte O i januar 2013. Indtil videre har jeg fået lavet ét (1) layout med fotos fra turen, og jeg har jo flere tusinde billeder liggende på computeren. Så det må jeg se at komme i gang med, nu hvor jeg langt om længe fik færdiggjort Smash-bogen fra turen her i 2014.


/ Gitte S

2 kommentarer:

  1. Rigtig lækre ting du har lavet og gode forsæt du har sat dig også.
    Rigtig godt nytår til dig og dine.

    SvarSlet
  2. Superlækre ting, du viser frem her - dem kan du godt være stolt af :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...